10 kosmetyków do włosów prosto z Twojej kuchni


 

 Wiele produktów kuchennych może być z powodzeniem stosowane do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Stosując artykuły spożywcze mamy nielimitowany wachlarz możliwości nie tylko tuningowania gotowych masek, ale również tworzenia własnych. Które z nich są najbardziej lubiane przez włosomaniaczki?

  •  Miód - stosowany jako dodatek do maski czy odżywki nawilży włosy, zmiękczy je i wygładzi. W połączeniu z wodą może być stosowany jako podkład pod olejowanie, z cukrem tworzy peeling i wcierkę przyspieszającą porost włosów, z octem jabłkowym może posłużyć na płukankę. Uwaga! Może rozjaśnić włosy, wysusza przy zbyt długim trzymaniu na włosach.
  •  Mleko - Regeneruje włosy, wzmacnia je i ułatwia rozczesywanie. Może być dodane do maski, użyte jako podkład do olejowania lub jako płukanka.
  •  Cynamon - świetny sposób na pobudzenie włosów do wzrostu, zwalczenie łupieżu. Uwaga! Może uczulać, należy uważnie obserwować swoją skórę głowy. Nie nadaje się dla blondynek, ponieważ może powodować rudy odcień włosów.
  •  Cytryna - Nadaje włosom blasku, rozjaśnia je i sprawia, że mniej się przetłuszczają. Wyciśnięty sok można dodać do maski, popularna jest także w roli płukanki.
  •  Jajka - Znany każdemu sposób na piękne włosy, który z powodzeniem stosowały już nasze babcie. Należy pamiętać, by używać wyłącznie żółtka. Dostarczy ono włosom protein, dotleni mieszki włosowe, zagęści je i wzmocni.
  •  Oleje - Olejowanie to najlepszy sposób na utrzymanie włosów w dobrej kondycji. Przy regularnym stosowaniu stają się sypkie, błyszczące, mniej się plączą i puszą. Praktycznie każdy ma w kuchni oliwę z oliwek, olej słonecznikowy czy lniany. To właśnie od nich warto rozpocząć kuchenną pielęgnację :)
  •  Siemię lniane - Wszechstronny składnik, szczególnie lubiany wśród dziewczyn z kręconymi włosami. Żel z siemienia działa świetnie jako naturalny stylizator do kręciołków, podkład pod olejowanie czy jako maska nawilżająca, dodająca blasku.
  • Drożdże  - stosowane zewnętrznie wzmocnią włosy, zmniejszą skłonność do przetłuszczania. W postaci napoju są jednym z najlepszych produktów do przyspieszenia wzrostu włosów.
  •  Piwo - chociaż ciężko jest zmarnotrawić je na włosy, warto spróbować :) Płukanka piwna sprawi,  że będą pięknie błyszczeć, zmniejszy wypadanie i podkreśli naturalny skręt włosów.
  • Cukier - Sprawdzi się, gdy potrzebujesz mocnego peelingu skóry głowy, pomaga walczyć z łupieżem, jest także fajnym podkładem pod olejowanie.  




Próbowałaś tych składników? Który jest twoim ulubieńcem codziennej pielęgnacji? :)

Morrie

84 komentarze:

  1. U mnie ostatnio w lodówce jest tak pusto, że oprócz jajek i cukru, to nic w kuchni z powyższych nie mam (choć może jakaś resztka cynamonu się po świętach jeszcze ostała?). A tak serio, to niczego z powyższych nie stosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie akurat cynamon jest w domu obowiązkiem, to dla mnie najważniejszy element półki z przyprawami :)

      Usuń
  2. Wielu z nich nie używałam, ale wiem że się nadają do tego celu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Siemie lniane uwielbiam, bardzo mi służy ten kisielek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam jego właściwości, to jest mój ulubiony produkt do pielęgnacji loczków :)

      Usuń
  4. o super! spróbuje z niektórych skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś, gdy jeszcze kręciłam włosy na papiloty, używałam do tego celu ...piwa! Nadawał idealny, naturalny skręt i wbrew pozorom - nie śmierdział. Po farbowaniu używało się płukanki z octu, by na dłużej utrzymać kolor na włosach. A do tej pory używam peelingu z cukru (trochę szamponu i cukier, kładę na skórę głowy, masuję, a potem obficie spłukuję wodą). Warto korzystać z naturalnych sposobów dbania o urodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym, że płukanka octowa utrzymuje kolor na włosach jeszcze nie słyszałam, dodatkowy plus :)
      Cukier i maska to peeling, którego również używam.

      Usuń
  6. Siemię lniane testowałam i u mnie nie robi szału. Rzadko zaglądam do kuchni po produkty do pielęgnacji włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie słyszałam o tym, że siemię nie jest dla każdego. Mimo wszystko warto próbować, aby znaleźć odpowiednie produkty dla siebie :)

      Usuń
  7. Nie wiedziałam, że jest aż tyle produktów do pielęgnacji włosów w mojej kuchni :)
    Muszę przyznać, że wiem tylko o olejach, które od czasu do czasu testuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleje to chyba największe dobrodziejstwo w tym zestawieniu :)

      Usuń
  8. Bardzo często sobie robię maseczkę z żółtka na włosy :) Domowe sposoby są czasem najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam prawie każde z wymienionych, aczkolwiek nie tylko do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym poście skupiłam się tylko na włosach, ale sama również chętnie korzystam z tych składników w pielęgnacji twarzy :)

      Usuń
  10. Używałam wszystko z wyjątkiem piwa i cynamonu. Stosuję też imbir i pieprz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O większości wymienionych przez Ciebie produktów i ich wpływie na włosy słyszałam, ale cukier mnie zaskoczył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru osobiście używam głównie do peelingu :)

      Usuń
  12. Piwo kiedyś często się stosowało na włosy, także do ich układania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie znam prócz cynamonu, nie wiedziałam, że ma on takie zastosowanie na włosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam działanie stymulujące wzrost, do tego włosy pięknie pachną :)

      Usuń
  14. Z tej listy, to tylko o jajkach słyszałam. Pozostałe pozycję trochę mnie zaskoczyły. Nie wiedziałam,że mogą być stosowane na włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie ze wszystkiego można zrobić kosmetyk :)

      Usuń
  15. I pomyśleć, że te produkty można wykorzystać i dla naszych włosów :) Bardzo interesujący post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiedziałaś się czegoś nowego :)

      Usuń
  16. ¡Hello!
    Beautiful photos. Great post.
    I'm your new follower. Follow for follow?
    Aprovecha La Vida Cada Día
    ¡Kiss!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie próbowałam domowych sposobów na pielęgnację :) Czas to zmienić!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, naturalna pielęgnacja daje dobre efekty :)

      Usuń
  18. Super wpis! Spróbuję peelingu z cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej lubię oleje na włosy. Kiedyś próbowałam jajka, ale to nie był dobry pomysł :D zdecydowanie lepiej użyć odżywki jajecznej Babuszki. No i nie skusiłabym się na peeling z cukru, to zbyt dobra pożywka dla grzybów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kluczem w tym wypadku jest dokładne umycie skalpu po takim peelingu. Nawet delikatny szampon posiada wystarczająco mocne detergenty, aby poradzić sobie z cukrem :)

      Usuń
  20. Uwielbiam peeling z cukru, super odbija od nasady :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Właściwie to nigdy nie korzystam z takich domowych sposobów, zawsze kupuję gotowe kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo taka pielęgnacja ma wiele plusów :)

      Usuń
  22. Super zestawienie! teraz tylko trzeba korzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Musiałabym przetestować cukier przeciwko łupieżowi haha :D
    Zapraszam do mnie, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  24. z siemieniem lnianym eksperymentowałam i był to nie wypal, na dodatek włosy nie polubiły go. Z olejami eksperymentuję i włosy moje różnie reagują na nie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Często nie mamy pojęcia jakie wartościowe skarby kryją się w naszej kuchni. Szukamy kosmetyków w drogeriach, a tak naprawdę wystarczy odrobina czasu i chęci, aby stworzyć skuteczny i zdrowy kosmetyk do pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nie trzeba wydawać dużej sumy pieniędzy na gotowe kosmetyki, często te domowe są lepsze niż drogeryjne :)

      Usuń
  26. Po porodzie mam zamiar spróbować jakichś naturalnych sposobów na porost włosów, bo znając życie znowu będą mi leciały garściami jak po pierwszym synu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zacząć od kuracji drożdżowej, działa świetnie na porost włosów :)

      Usuń
  27. Oleje <3 Chociaż u mnie akurat nie kuchenne tylko makadamia :) A piwo, cóż, niektóre piwa są tragiczne i zdecydowanie nie byłoby mi ich szkoda "zmarnotrawić" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy jeszcze się nie znają z olejem makadamia, ale jest on na liście zakupów :)

      Usuń
  28. Chyba z cynamonem i drożdżami się polubię w kwestii pielęgnacji włosów. Codzienne mycie czasami jest bardzo uciążliwe. Bardzo pomocny wpis, same praktyczne porady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, na przetłuszczające się włosy mogą pomóc również regularne peelingi :)

      Usuń
  29. U mnie nie zbiera się na włosomaniactwo, wiec żadnej z tych rzeczy nie próbowałam, ale zawsze warto o tym wiedzieć!

    OdpowiedzUsuń
  30. Często stosuje oleje, dzięki nim kondycja moich włosów znacznie się poprawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleje są bardzo wielofunkcyjne w pielęgnacji włosów :)

      Usuń
  31. to prawda, kiedy bede miec za malo kosmetykow wtedy bede kombinowaac;P

    OdpowiedzUsuń
  32. Szczerze powiedziawszy, to rzadko używam takich domowych składników w pielęgnacji. Chociaż zdarzało mi się używać miód do pielęgnacji ust. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. siemię lniane nieraz pozwoliło nawilżyć mi skórę dłoni i to bardzo skutecznie.
    Świetny i bardzo przydatny post

    OdpowiedzUsuń
  34. U mnie to coz kuchni zostaje w kuchni ;) Ale cynamonowy kotek mnie kupił <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wreszcie przydały się te cudne kocie foremki,które dostałam od chłopaka :)

      Usuń
  35. Przyznam że o cynamonie nie miałam pojęcia. Regularnie stosuje peeling cukrowy i cytryne, nie tylko na skórę glowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Post tylko o włosach, ale oczywiście te produkty świetnie sprawdzają się w pielęgnacji praktycznie każdej partii ciała :)

      Usuń
  36. Bardzo fajny wpis! Uwielbiam wykorzystywać co mogę z przypraw i ziół w dbaniu o siebie. Człowiek ma wtedy poczucie bycia bliżej natury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To prawda, należy czerpać z niej jak najwięcej :)

      Usuń
  37. W domu mam wszystko oprócz piwa i cytryny - co tylko dobrze o mnie świadczy :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ciekawe zastawienie u mnie też dzisiaj o włosach zapraszam Klaudiaonelive Blog<3

    OdpowiedzUsuń
  39. Z natury jestem blondynką i takie też włosy noszę. Nie farbuje ich już jakieś 10 lat i przyznaję że zimą stają się takie jakieś brzydkie, mysie. Widziałam w sieci maski rozjaśniające zrobione właśnie z miodu i cytryny, i tak się zastanawiam czy aby ich troszkę nie potraktować tymi składnikami

    OdpowiedzUsuń
  40. do tej pory próbowałam olejowania i stosowałam jeszcze drożdże. Chętnie wypróbuję cynamon, bo po ciąży straciłam połowę włosów i teraz próbuję je pobudzić do wzrostu :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja najczęściej wykorzystuję oleje i siemię lniane, szczególnie lubię je razem :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Po co wydawać na drogie kosmetyki jak wszystko mamy w kuchni! :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz komentarz. Staram się odwiedzić każdego, kto zostawił po sobie ślad. Nie musisz zostawiać linku, i tak na pewno uda mi się do Ciebie trafić :)

Jeżeli spodobał Ci się się blog to zachęcam do obserwacji, każda bardzo mnie cieszy <3